tisdag 7 april 2009

När kommer våren?

Igår hade vi riktigt vinterväder med en hel del snö som bara skulle ner...lägg även till några minus grader!
Jag älskar vintern MEN nu när det ändå så smått börjat tina så kan väl allt bara fara bort!?! I alla fall så fort påsken är överstökad...

Nu vill jag ju ha vår och sommar! Vill sätta upp tak, torka fönster (?!?!?!?), gräva plintar, bygga stuga ;-), måla möbler, ta fram ute möblerna, ligga i hängmattan, fjällvandra, äta jordgubbar och rabarber, bada, grilla, sitta ute ljusa nätter... Ja listan kan göras lååååång :-D!

Ser verkligen framemot min lilla semester i sommar. Synd bara att två veckor går så fort :-(.
En vecka går ju åt till fjällen...MEN allt har jag ju själv valt :-D.
Den som väntar på nåt gott...!!!!

3 kommentarer:

  1. Hos oss har nog våren kommit. Vissa dagar är det 15-18 grader varmt. I solen är det kanon varmt och gott. Fågelkvitter och blommor i rabatten gör att man vill gå i gång med en gång i trädgården. Få gjort så mycket som möjligt. Risken är ju bara att det kommer ett bakslag med kyla och då har man rensat bort ett skyddande täcke. Visst känns det underbart och din ”önskelista” känns inte så långt bort. Solstol fungerar ju redan.

    Dock är jag lite avis på dig som får njuta av riktig vinter med mycket snööööö. Jag tycker det är härligt med kylan. Jag får nog flytta. Åt andra sidan är det april nu och det är klart att det är en vår månad. Jag håller tummarna för att ni också skall få vår och sol.

    Ha det bra
    mamman

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med! Vi vill ha sommar nu!!!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Åhh, snö! Det vill inte jag ha nu så jag förstår dig verkligen.

    Men en hängmatta vill jag också ha. Vi har inga träd som passar att fästa vid (har lite minnen från barndomen med larver som dimper ner också) så jag får nog be Danne fixa det i sommar trots allt.

    SvaraRadera