måndag 13 april 2009

Kreativ skön helg

PUST! I helgen har det hänt grejor fast det andå inte har gjort det !?!?!? Kryptiskt-Jag vet :-D

Vi har verkligen bara varit HELA helgen och shit vad det hände saker...

Det började redan i fredags då jag gick ut i systugan för att vårstäda lite. Fort var jag inne i tygskåpet och röjde :-D.
Lite farligt då man inser att det finns betydligt mer tyg man hade nån aning om, och bara vill ha mer och mer!!!! Lite bättre blev det i alla fall :-D När jag var klar med det så råkade det även bli sytt 2st haklappar och ett spjälsängsskydd ;-)
På Lördan´tog jag mig an stolarna som jag ärvde efter min farfar. Det är de första stolar han någonsin gjorde hemma i snickarboa 1942...



Blev RIKTIGT bra tycker jag! Hann även med att knyta ett armband innan det var dax att gå in

Igår insåg vi att skoterföret försvinner mer och mer så vi packade fikaväskan med våffelsmet och tog hela familjen med oss för lunch i det fria :-D

Cookie passade på att åka med pappa för att slippa springa ;-)

Anton hade debut vid grillringen

Emil lyckades stå still en liiiten stund för att fastna på bild :-D

Polly och Cookie hoppas (förgäves) på lite våfflor


Anton hade även debut som skoteråkare
Sen idag har vi röjt en massa på vinden. Fasiken vad skräp man samlar på sig när man har en hel outnyttjad vind! Det var tomma lådor till förbannelse...men nu är de lååångt borta :-D



3 kommentarer:

  1. Oj, va härligt med en massa sytt. Ser att du har sytt haklappar med Pettson & Findus (heter våra katter med).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad pysslig du är.

    Härligt liv med skoter, snö och systuga.

    SvaraRadera
  3. Gud vad duktig du är på att sy. Önskar att jag också var sån... Äger inte ens en maskin men någon gång ska även jag göra det!
    Jättefina haklappar!

    SvaraRadera