tisdag 23 februari 2010

YES!!!!

Idag kom mailet från vår socialsekreterare som vi många dar nu bävat för och samtidigt längtat efter....
Vad skulle "domen" bli?!? Var det bara att glömma adoptionen ett tag eller?

Försiktigt, så försiktigt det nu går ;), öppnade jag mailet.............å där kom hoppet tillbaka :D!!!!
Inte var det några problem i dagsläget i alla fall att Ante blivit uppsagd. SKÖNT!!!!!


Detta är vad hon skrivit:

Hej Lisa och Andreas!

Vad trist att Andreas är en av de uppsagda.

Det är rätt av dig att meddela mig de nya omständigheterna. Det föranleder dock ingen särskild åtgärd från socialnämndens sida.
Jag noterar uppgiften i en aktanteckning. Medgivandet gäller fortsättningsvis. Förhoppningsvis har Andreas någon sysselsättning när barnbeskedet kommer.
Hur långt har ni kommit i processen?

Med vänlig hälsning

Birgit Brännström

Familjerättssocionom Individ- och familjeomsorgen Skellefteå kommun

Härligt med ett ordentligt svar istället för det luddiga svaret som kom från BFA-A då jag undrade om uppsägningen skulle strula till det för vår ansökan i Bolivia:

Hej,
Vad tråkigt för er/honom att han har blivit varslad. Å andra sidan kan ju varsel bli indraget, så vi får hoppas på det.

Jag kan i nuläget inte säga hur det kommer att påverka er ansökan.
Det som ni måste göra i nuläget är att kontakta er socialsekreterare för att meddela förändringen och vi får utgå från deras riktlinjer.
Hör av er om ni har några funderingar.


Vänliga hälsningar

Ann-Charlotte Särnbratt
Barnen Framför Allt-Adoptioner


Nu kan vi andas ut en stund :D!

3 kommentarer:

  1. Härligt!!!

    va glad jag blev för er skull att det löste sig när det gäller er väntan på Liten. Nu är det bara att hoppas det löser sig med jobb till Ante med...

    KRAM från oss

    SvaraRadera
  2. Puh vad skönt...trevlig handläggare ni har. Skall nog flytta till Skellefte.. :)

    Kram Kix

    SvaraRadera
  3. Vad härligt...Lycka till i fortsättningen.

    SvaraRadera