fredag 7 augusti 2009

Är det inte helg snart?!?

Shit vad less jag är idag!
Det tär på en att stressa och hinna med så mycket man bara kan + lite till under dessa semesterveckor :-(. Vi ligger rätt långt efter och mitt jobb bara hopar sig!
Man kan ju ifrågasätta varför i he***te vi ska köra helt nya kort under semestern när vi är så kort om folk!!!
Tur att det kommer tillbaka folk nästa vecka i alla fall... Kanske lättar upp något!

Att det sen är STRÅLANDE sol utanför och 28grader inne gör ju inte saken nå bättre :-(. (negativa Lisa märker jag...)

Ska jag vara ärlig så är jag RIKTIGT sugen på att dra en sväng till upp till fjälls:-).
Ante kan ju inte ta ut några mer dar än de som går åt till älgjakten, men han tyckte att jag, Emil och hundarna skulle ju kunna fara upp några dagar! Klok en karl det där :-P.
Vi får se hur det blir med det. Mamma och Pappa har i och för sig pratat om att fara upp och laga lite grejor som gått sönder av vinterstormar...kanske jag åker med om jag kan vara ledig!

I veckan har jag i alla fall hunnit med en del...plockat 7liter blåbär, 1liter hallon, 4liter röda vinbär(ska bli juice) och en massa rabarber( som blir till saft), kalasat, badat, grillat, städat mm.
Dessutom har vattengympan börjat igen :-D. Me like!!!
Synd bara att det fortfarande bara är "på halvfart". Bara måndagkvällar i några veckor :-(.
Men sen i september kan jag köra mina 2-3ggr i veckan igen!

Nu återstår det att se vad helgen resulterar i. Ska i alla fall få hämta bilen i afton (blev påkörd på parkeringen på jobbet så den har varit på verkstan) och eventuellt en bio med maken. OM det inte blir bad istället ;-P. Sen imorgon kan det bli en sväng förbi skördemarknaden och fynda :-D.

Ha en bra helg!

4 kommentarer:

  1. Härligt det låter med alla bär. Har du recept på rödvinbärsjuicen att dela med dig:) Kanske kan plocka av mamma och pappas buske i helgen då.

    Vad fick du pröjsa för din leksaksback?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag betalade typ 129kr...

    Skickar receptet på mailen :-D

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hejsan
    Hur går det för er?
    Vad har ni hört från väntans land? Ändringar i kön?

    Något annat roligt som har hänt den senaste tiden? Några nya bakverk?

    Ha det så gott i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa
    Tack för din hälsning på min blogg. O visst är dumlekakorna supergoda. I går kväll satt vi, jag och maken, grävde, slevade i oss av kakorna som satt fast i formarna. Nu tror jag att jag har förätigt mig på dem:-)

    Nja det är inte så bra med familjen som till 3/4 består av förkylning. Ännu är det jag som är frisk men det är väl en tidsfråga bara.

    Hur är det själv? Hur går det med väntan? Vad säger organisationen? Vet någon vad som händer? Det var kul att få ett livstecken i från dig på min blogg, här har varit så tyst.

    Många kramar från mig.

    SvaraRadera