torsdag 8 oktober 2009

Bloggens vara eller inte vara!

Ja.....vad säger man?!?
När man inser att det är dryga två månader sist man uppdaterade bloggen kan man ju börja fundera på om man verkligen ska ha en...
Har inte haft en tanke på den över huvud taget:(! Riktigt försummat den känns det som.
Skylt på att det inte funnits något att skriva om, att det inte händer nåt värt att skriva om i mitt liv mm mm mm!

MEN när jag tänker efter HAR det ju hänt saker och ting! Allt kanske inte intressant för er, men nog så viktiga för mig själv! Detta har bla hänt under senaste uppehållet ;) :

~Jag tog bussen (utan karl och hundar) och smet upp några dagar till fjälls i september. Överraskade där mor och far + syster med familj som inte hade en aning om att jag skulle komma :). Hade några helt underbara dagar, iof med regn men med ack så många kilometrar avverkade på kalfjället :D.

~Det har kommit några EFTERLÄNGTADE barnbesked från Bolivia. Vilka resulterade i att VI, Teres och Danne och Marie och Jonas nu står på andra plats i våra respektive domstolar :D. Fattar ni!!!!! VI ÄR 2:a NU.
Dessutom har organisationen gått ut med att flera domare håller på med Bfa:s ansökningar men kan idag inte säga hur lång tid det kan ta innan det blir barnbesked. För mig låter det som att det faktiskt ÄR fler barnbesked på gång!!! Längtar om möjligt mer än nån gån förut tills det blir vår tur för det magiska samtalet.

~Vaccineringen inför adoptionen är äntligen gjord! Nu är det bara uppföljningssprutorna på Twinrix:en kvar.
Vid vaccineringen fick vi även sätta ett ppd-test så vi även skulle få ta tcb sprutan... Jag fick en ordentlig reaktion vilket tyder på att jag antingen blivit utsatt för tbc nångång eller bär antikroppar! Så nu väntar bla lungröntgen för att kolla så jag inte har någon lungsmitta! Nån spruta kommer jag i alla fall inte få ta...

~Vid 29-års ålder har det ÄNTLIGEN upptäckts att jag har en nersatt sköldkörtelfunktion! Det finns alltså en orsak till att jag kan vara konstant trött och att hur mycket jag än tränar eller går på dieter ALDRIG lyckas gå ner i vikt! Så nu visar levaxinet mig vägen till ett bättre liv ;).

~Det tränas som aldrig förr... 4 pass vattengympa/vattenworkout i veckan med promenader eller rodd där emellan! Känns som att jag inte gör annat än plaskar i vattnet nu för tiden :). Men så "tjänade" jag in årskortet på 2 1/2 månad oxå... Nu hoppas jag bara att kilona börjar försvinna oxå!!!

~Cirkusen på jobbet fortsätter...men nu ser jag möjligen ljuset i tunneln!
Jag har blivit erbjuden en planeringstjänst. Detta förändrar egentligen inte så mycket, har gjort dessa arbetsuppgifter hittils oxå, men då när jag haft tid (även när det inte funnits tid). MEN känslan av att kanske få veta vad min uppgift "i livet" är, och att hinna med det känns underbart! Har som sagt hoppat runt lite och skulle hinna göra allt, utan att det funnits tid för det...vilket fått mig att känna att jag inte räcker till!
Nu har det bara blivit tjafs med facken! Men facktillhörighet och så där.
Dessutom finns det varslade tjänstemän som vissa tycker borde få tjänsten istället (Då kunde dom väl ha sökt då!!!), och lite annat choller... Alltid måste dom gnälla på NÅT! Så vi får väl se hur det hela slutar.

~I och med att det har blivit en del timmar för mycket på jobbet, speciellt i somras, i kombination med outtagen semester skulle jag, om jag ville, kunna vara ledig i 72dagar! Alltså lite mer än 14 veckor!!! Blir bra att finna när det är dax att hämta lill*n :D

OJ, vad långt det här inlägget blev då. SORRY! Snacka om ketchup effekten ;).
Nåja, vad tror ni då om bloggens existens? Vara kvar eller läggas ner?

KRAM

4 kommentarer:

  1. Men herregud gumman! Du har ju hur mycket som helst att berätta för oss trogna läsare. Den SKA vara kvar såklart!

    Så spännande det här med att vi nu står som familj nummer 2 och jag har likosm dig, fattat det som att det är bb på G, men det kan dröja. Jag behöver inget mer veta faktiskt då det bara gör att man mår dåligt. Men det kommer...

    Jag var ju också på väg bort med min blogg men resonerade så här. Den dag vi får bb vill jag kunna gå tillbaka och se och berätta hur jag kände och framförallt veta vad jag gjorde och tänkte den dag han/hon föddes. Detta har gjort att jag tvingat mig själv att försöka göra ett inlägg om dagen och det har visat sig vara ganska lätt ändå. Jag skriver för mig själv och kommer att se tillbaka sen och skriva av det som har handlat om Liten och vad vi gjort olika datum. Detta är nog väldigt uppskattat av barnet i uppväxten.

    Skriv för dig själv och tänk inte på att andra läser, det gör jag. Sen är det bara en bonus om det finns vänliga själar som läser och kommenterar den.

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt ganska kul att kunna gå tillbaka o läsa om vad man gjorde en speciell dag eller hur det var när man fick bb och vad som hände efter det. Man tror man kommeri håg men icke.

    Fortsätt skriv i någon form som funkar för dig.

    Hoppas det är många bb på gång nu.

    SvaraRadera
  3. Mitt första besök! Fast direkt. Vill att din blogg skall vara kvar så att jag kan följa den då det antagligen blir dags för adoption för oss.

    SvaraRadera