onsdag 28 oktober 2009

"Nytt" kök :D

YES! Nu har vi ÄNTLIGEN bestämt oss för att göra något åt vårt kök.... I nåt år nu har vi suktat och längtat efter ett nytt men inte haft råd :(!
Nu har vi då tagit beslutet att frächa upp det kök vi har och gilla läget! Jag tror det kommer att bli hur bra som helst :D!!!
Köksluckorna blir vita, kaklet byts, in med en liten fondvägg och nya tapeter = HELT "nytt" kök.
ÅH, vad jag längtar!!! När jag igår var och beställde kakel och tapeter så undrade tjejen om hon skulle ta hem dem så vi hade dem i helgen?!? Nja, tyckte jag. Vi har ju inte gjort underarbetet än. -Men, tyckte hon, ni kommer säkert bli sugna på att börja om ni får tråkigt i helgen så kom in och hämta rullarna på fredag!
Hon är klok hon!

Blir intressant att se det färdiga resultatet...har valt en riktig Lisa tapet som fond. Med detta menas att den är ganska "flippad" ;). Men vi ( jajjemen, även Ante) älskar den och det är vårt kök!

2 kommentarer:

  1. Spännande! Jag tror vi alla tre familer (ni - vi -Marie) har fått fnatt på att bygga, renovera och göra om under vår adoptionsresa. Det komiska är, tycker ajg, att vi börjar som mest när vi har väntat så länge och alla är sååå nära nu:))Vi kommer väl sitta i ett enormt byggkaos alla tre när vi får våra efterlängtade bb;)

    Men vad spelar det för roll, desto mer tid kommer vi få till våra barn när renoveringarna är gjorda:)

    Nu får du blogga mycket under renoveringarna och visa oss före - under - och efter bilder. Jag är så nyfiken och jag älskar ju inredning.

    Jag kan faktiskt tänka mig hur den där Lisa tapeten ser ut:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihihi! Det verkar ju faktiskt så :).
    Snart har vi bara hallen och badrummet kvar...sen har vi gått genom hela huset. Eller så kanske man skulle ta sig av den oinredda vinden. Fast det får vänta! Nu gör vi det här och lugnar oss lite ;).

    Konstigt att folk har en uppfattning av hur denna tapet ser ut :P. Men det är kanske inte så konstigt...

    Bilder kommer!
    KRAM

    SvaraRadera