tisdag 27 juli 2010

Tjohoo...

Tillbaka på jobbet och semestern är slut för denna gång....mina 10dar blev i och för sig bara 8 men ändå! Fort var det gjort!!!
Den första halva vecka spenderade jag själv....helt själv...och var uttråkad nå djävulskt! Är nog inte skapt till att bara ta det lugnt för mig själv i flera dar, i alla fall inte på hemmaplan ;). Mycket sytt blev det i alla fall :D!

Sen förra veckan spenderades i fjällen!!!!! Mitt älskade fjäll <3!
Förutom jag själv och hundarna hade jag även "lurat" med mig mor och far plus syrrans lille Emil :).
Ååååå det var så jäkla skönt att komma upp! Jag kan för mitt liv inte förstå vad det är i mig som bara MÅSTE dit några gånger varje år?!? Dessutom känns det mer och mer som att jag inte är färdig med fjället när det är dax att åka hem igen...
Just nu är jag mer övertygad än nånsin att vi kommer att hamna i fjällvärlden nångång i livet :).
Det enda som inte var så jättebra denna tripp var vädret! 6dar med regn.....och som mest 9 grader varmt!!! Men men, det är tur man kan vara ute ändå :). Med en otroligt aktiv systerson var det bara att ta på sig regnkläder och vara ute hela dagar! Me Like!!!. Här har tagits prommenader, kastats stenar i bäcken, fiskats, målats båthus, avverkats lite sly mm mm.
Typiskt var det ändå att den dag solen behagade att komma fram och värma luften lite var det dax att åka hem!

Nu är det bara att sätta sig ner och räkna ut när nästa tripp kan göras ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar