fredag 17 september 2010

Plötsligt händer det :)

Ja ni! Är ni beredda?!?

Igår kom SAMTALET!!!!!!!!!!!!!!!!
Runt 9.30 ringde det ute på gruppens telefon och jag fick veta att det var någon som sökte mig. Va...tyckte jag. Varför ringer de inte direkt in till mig?
När jag kommer till telefonen hinner jag bara se att nummret börjar med 0300 så förstår jag :D!
Försöker samla mig, tar luren och säger hallå.
-Hej kan du prata? frågar kvinnan i luren.

Sen får jag vet att det har kommit ett barnbesked till oss!!!!!!!!!!!!!!!!! (Ännu inget grin)
En liten kicka på 14mån är utsedd till oss! (fortfarande inget grin)
Socialrapporten var fortfarande på översättning men skulle komma så fort den var klar och resebesked hade inte kommit ännu...(nä då, fortfarande "samlad").

När samtalet var klart går jag och stänger in mig på kontoret, ringer efter Ante och börjar gråta....å gråta....å gråta :D. Skakar som ett tok och fattar ingenting.
Ante förstod vad det handlade om direkt han såg mig och blev överlycklig!!!!
Efter ett tag ringer jag efter min syster (som också jobbar här på företaget) och får även henne att börja gråta :).
Sen fortsätter det så....berätta, gråta.....gråta, berätta. En del arbetskamratet föll till och med in i gråtandet en stund också :)
Vid lunch känner vi båda att det inte går att jobba längre så vi flexar ut och åker hem!

Tänk så "avfunnet" att vi just denna kväll planerat kräftmiddag tillsammans med makens bästa vän och att vi hade biljetter hemmapremiären i elitserien efter det! Känndes kul att få fira utan att behöva planera ;).
Kan meddela att jag FLERA gånger började grina på hockeyn (inte pga spelet)....utan förvarning.....inget hulkgrin utan mest stilla tårar som bara var tvugna att komma ut :)

Idag känner jag mig mera samlad men allt har inte riktigt sjunkit in. Allt känns så overkligt!
Från att ha gått i dvala i dryga 3år ska vi upp på högsta växel...

Men det känns härligt, skönt, spännande, underbart, lyckligt, fantastiskt osv. Finns egentligen inga ord som räcker till.... Hur ska det då bli när vi äntligen får träffa vår lilla juvel?

20 kommentarer:

  1. Grattis till dottern! (har läst ett tag hos dig - men tror aldrig jag kommenterat förut - men inför beskedet om att ert barn väntar på er kan jag naturligtvis inte vara tyst).

    Lycka till med all planering inför ser livs resa!!!

    Kram

    Emma

    SvaraRadera
  2. Jag har preciiiiis börjat läsa din blogg och har aldrig kommenterat men stort GRATTIS! :D

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt! Ryser när jag läser! Är så glad för er skull.

    Kram Therese M

    SvaraRadera
  4. Oh va härligt, stort grattis till er!! :)

    SvaraRadera
  5. Underbart att höra...skulle just gå in och kommentera (bara gjort det ett par ggr) och då har det underbara hänt:) Stor stort grattis. nu är ni snart i väg på eran livs största resa.
    Sååå glad för eran skull, sådan väntan ni har haft...men nu är det verklighet!!!
    Många kramar från en mormor med en liten från colombia!!

    SvaraRadera
  6. GRAAAAAAAAAAAAAAATIS

    O här är en till som fick tårar i ögonen. Jag har ståpälls på kroppen och snörvlar.

    Vet inte vad jag skall skriva....det finns inga ord för den glädje jag känner för o med er just nu.

    Vad händer nu? När kan ni räkna med att resa? Hur länge skall ni vara där?

    O gud.....lycka till nu i allt och så en jätte kram från mig.

    SvaraRadera
  7. Grattis!!! Åh så underbart! En underbar dag! :-)

    SvaraRadera
  8. Grattis!!!
    Vilken spännande resa ni nu har framför er. Så underbart!
    Hoppas du flitigt kommer att uppdatera i bloggen med både bilder och om hur det går. Är sååå nyfiken :-)

    Kram Kram T

    SvaraRadera
  9. Åhhh,ett stort GRATTIS till er lilla dotter. Har följt din blogg ett bra tag (varit dålig på att kommentera, men en sådan här dag kan man ju inte låta bli:) Vilken underbar resa ni har framför er. Lycka till med allt!!
    Kramar från Anette, Colombiamamma till tre.

    SvaraRadera
  10. Grattis ojojoj
    Har följt din blogg lääänge och blir hur lycklig som helst över att ni äntligen fått Samtalet med stort S.

    Hoppas ni får åka till eran dotter snart.

    Massa kramar från en som också väntar på ett samtal.

    SvaraRadera
  11. Grattis!!!!!

    /Kvarnlyckan

    SvaraRadera
  12. Grattis!!
    Även jag blev tårögd - det är så fantastiskt det ni är med om just nu!
    När jag fick barnbesked så började jag gråta i affären samma dag ;-)
    lycka till med alla förberedelser och hoppas ni får åka snart!

    SvaraRadera
  13. ÄNTLIGEN!!!! GRATTIS!!! GRATTIS!!! GRATTIS!!!
    och en liten kicka som du hade tänkt dig! =))

    Många kramar, hoppas ni snart får åka!

    SvaraRadera
  14. Finaste Lisan <3, du vet redan hur glad jag är för eran skull och det tåls att säga det igen, jagär såååå GLAAAD, det är ju så skoj och bara såååå spännande! Grattis än en gång! Vi ser framemot er resa och att få träffa er lilla juvel :)

    SvaraRadera
  15. Grymt fantastiskt. Vad jag har väntat att få läsa detta på din blogg. Ojojojj... kan inte riktigt förstå att du kunde hålla dig från gråt under hela samtalet med förmedlingen.... F-n, jag gråter ju nu och är såååå glad för din/er skull!!! Kram Kix

    SvaraRadera
  16. Hittade precis din blogg så har inte läst dina tidigare inlääg, men detta fick mig att börja grina direkt !
    STORT GRATTIS till er !
    VA spännande !!!

    SvaraRadera
  17. Grattis ! Äntligen det magiska samtalet som kommer när man minst anar det! Total Lycka ! Har följt bloggen ett tag, och blir så glad för er skull ! Vi väntar ochså på det magiska samtalet.... Nu har ni en spännande resa framför er, hoppas att inte RB dröjer så länge.

    SvaraRadera
  18. Stort grattis än en gång! Så himla roligt. Förstår att känslorna svallar.
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Du har fått en Award av mig! Kolla i min blogg!

    SvaraRadera
  20. GRATTIS! Vad härligt! Ha en fin resa och lycka till! Hoppas du orkar blogga när ni kommer tillbaka - nu börjar den roliga delen juh! Stor kram!

    SvaraRadera