torsdag 22 januari 2009

Kan man...

...inreda en stuga innan den ens är byggd?!?
Den frågan fick jag av maken när jag surfade runt på Blocket efter ett klaffborf.
Nja, var väl svaret han fick...egentligen inte MEN i huvudet är det redan klart;-).

Vi kommer att bygga ett eget litet häbre på samma tomt som mina föräldrar har en stuga. En liten 15kvm:are med sovloft och altan mot sjön.
Mitt ute i skogen, brevid en sjö, 2km till närmaste granne, utan el och vatten = PARADISET!!!
Om jag hinner imorgon ska jag sätta ut lite bilder på stället som det ser ut nu.

Egentligen skulle vi inte behöva bygga då det mest bara är vi som är där men vi känner att vi vill ha något eget som vi får göra precis hur vi vill i!
Vill jag ha rutit golv så har jag det (en diskusion jag haft med min kära mor)!!!!!! Ante vill nämligen göra sig av med vårt rutiga hall golv (som jag fullkomligt ÄLSKAR) men har lovat mig det i stugan :-).

Nu längtar jag efter att få börja gräva och gjuta plintar....bara för att få ha börjat.
Fast altantaket hemma måste på plats innan något annat projekt tar form! HATAR att ha snö ända in i hallen. Nä, så drastiskt är det väl inte men det känns så då det numera inte finns något tak över ytterdörren.

Vad det gäller "nya" bilen så lutar det mot att det blir en nyare opel vectra. Det är lite svårt att hitta den optimala bilen då vi är lite "skuff beroende". 2 hundar och en barnvagn ska trotas allt rymmas... Men nu tror vi att vi hittat rätt. Vi är ju så himla nöjd med den vi har nu, men den håller på att ha gjort sitt.

God Natt!

2 kommentarer:

  1. SVAR: Ja, självklart kan man inreda en stuga innan den är byggd!
    Man kan ju inreda ett barnrum innan man ens har ett barn:))

    Blev det någon shopping på Åhlens?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart att du kan inreda.

    Gud så underbart med eget kryp in på en sådan plats, ser inlägget över också. Men hur i hela fridens klarar man sig utan el och vatten? Jag är bortskämd eller hur? Har det för bra.

    SvaraRadera