torsdag 21 januari 2010

28dl socker, 2250 gram margarin, 23st ägg...

Jag har lovat att hjälpa till att baka fika till pappas stundande 60års dag...
Efter att ha suttit en stund och räknat lite grovt så kom vi fram att det troligen kommer ca 80 pers...och dessa ska ha fika/lättare middag! Pajer, tårta och fika ska fixas.

Nu är det ju så att jag ÄLSKAR att baka så från att ha kommit på kanske fem sorters kakor är jag nu uppe i nio!!!! Men nu får det vara stop....eller.....jo......kanske :)
Ensam hemma ikväll och imorgon så nu börjas det och handlinglistan är skriven. Fasen så äckligt det ser är att läsa att jag kommer att behöva 28dl socker, 2250 gram margarin, 23st ägg, 33.5dl mjöl, 3dl kakao mm mm mm mm
MEN det blir gott när det är klart :). Om det sen blir över gör ju ingenting då det är ett 30-års kalas på G också ;P

Detta kommer det att bli:
Gullans långpannekaka
Hallongrottor
Mjukpepparkaka
Toscakaka
Falska potatisbakelser
Havreflarn
Kolakakor/sirapskakor
Morotskaka
Kladdkakemuffins

Ha en trevlig kväll :D

3 kommentarer:

  1. Fybubblan. Migränen har precis lagt sig efter socker chocken från dumlekakorna och så kommer man in här o möts av ännu mera socker suuuuuuuuuug.

    Du vet vad du skall göra en tid framöver.

    Lycka till med allt bak.

    SvaraRadera
  2. Therese Marcusson21 januari 2010 kl. 17:56

    Mmmm! Det där 60-års kalaset skulle jag vilja vara på!!

    Lycka till med baket!

    Ps. Hoppas det magiska samtalet kommer SNART!!

    //Therese M

    SvaraRadera
  3. Oj herregud vilket jobb. Svårt att hålla reda på ingredienser, mått och antal. Bara det inte blir hallon i toscakakan, eller för mycket kakao i muffisen... Tur att det inte är jag som håller räkningne! :)

    Å jag borde ju ha kommit ihåg att det var Bolivia som är ert land.

    Kram Kix

    SvaraRadera