måndag 11 januari 2010

Nytt år...

Ja som sagt: Nytt år, nya tag.....

Tänk om man visste vad detta år leder till! Är det här ÅRET ?!? Åh, vad jag vill att det ska vara det. Skulle kunna göra vad som helst för att allt jag hoppas, längtar och väntar på ska inträffa!

Kommer telefonen (i dubbel bemärkelse) att ringa och besked som jag längtar så efter meddelas?!?
Det är bara att hoppas! Kan ju tyvärr inte göra annat :(..... It´s beyond my control!!!

Kommer Ante att bli utan jobb?
Han har i dagarna fått veta att han ligger på gränsen nu när kommunen ska varsla 35st barnskötare:(! Vi har vetat ett tag att det skulle varslas folk men vi var ganska säkra på att det inte skulle drabba honom då han jobbat som barnskötare i snart 7år!
Det som inte får ske inom adoptionskreten kanske kommer att hända...
Hade varit så mycket bättre om det hade gällt mig. I många kulturer är det ju mannen som ska försörja familjen...så att som man stämpla och vara arbetslös ser inte så bra ut i deras ögon.
Men det är bara att hoppas att han klarar sig eller att han hittar något nytt jobb snabbt!!!
Han ska nu nåsta lämna in ett "cv" där det står vad han gått för utbildningar och vad han jobbat med och kan...detta så att hönsen som sitter i stan ska veta vilka de har att göra med.

Detta år som skulle bli så positivt har då hittills inte lovat så mycket och bättre start kunde det ha fått.... I och för sig borde det bara kunna bli bättre!

Just ja.....shit vad jag letat efter kameran för att kunna visa hur det blev i köket! Hade den senast på nyårs och jag vet att den följde med hem MEN jag hittar den inte!
Dessutom var jag nykter och körde så jag kan då inte ens skylla på fylla ;)...
Men bilder kommer....jag lovar :).

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att Ante får behålla jobbet. 2010 ÄR ÅRET!!!!

    Spännande med lite bilder. VIPS, nu har jag trollat fram kameran:))

    KRAM från Mig

    SvaraRadera
  2. Bilder på köket efterlyses......

    SvaraRadera