måndag 3 maj 2010

Från ingenstans...

Snacka om att saker och ting kan ändras SNABBT!
Från att ha varit rätt säker på att vår flicka (om vi skulle få en tjej) skulle heta Maya, Hannah eller Tuva........VET vi nu att det är helt fel! Bara så där. Helt utan förvarning :)!

Orsaken är lite slötittande på tv:n innan grillningen i fredags. Ingen av oss var egentligen så engagerad över vad som var på och "orkade" inte zappa runt heller.
Top Model började och då slog det oss som en käftsmäll ;).
TYRA!!! Det är ju klockrent... Vi blev båda förälskade i namnet direkt jag sa det högt, och på svenska :). Klart det är en liten Tyra vi ska ha.

Hela helgen har vi "smakat" på namnet och nu finns bara detta lilla, starka, busiga, snälla namn kvar på listan över tjejnamn :D. Lilla TYRA gumman ;)...Ante har även konstaterat att det går att skrika ;)!

Det har även "lossnat" lite på killsidan...Joel och Eli är nu det som står kvar. Jag hoppas att det även här ska lossna och kännas helt fantaktiskt rätt :)...rätt som det är så står vi kanske här med ett helt annat pojknamn som känns så himla rätt!

4 kommentarer:

  1. Det där med namn är svårt, det är skönt när man kommer till ett beslut som känns rätt.

    Lycka till med pojknamn

    SvaraRadera
  2. TYRA, vilket fint namn!! Klockrent!
    Killnamnen var med fina!
    När får ni veta om det är en kille eller tjej?

    Roligt att du vill läsa min blogg, tack för att jag får läsa din! Kram

    SvaraRadera
  3. Tyra är jättefint, men Pia hade ju varit såååååå fint ;))
    kram min söta fina du

    SvaraRadera
  4. Ja du Lisa, håll hårt i din gubbe du. Danne har ju totalvägrat Tyra för vår del (som jag har haft i flera år) eftersom han hade en gammal sur tant som han ofta fick besöka som vaktmästare. Tyra är jättefint och jag kom själv på namnet på samma sätt som er, såklart genom den snyggaste modellen Tyra Banks.

    Eli är också fint, likt vårt Elis och ÄVEN populärt hos min kräsna man;)

    KRAM

    SvaraRadera