måndag 31 maj 2010

Trött...

Förlåt min totala frånvaro från bloggen...!

Senaste veckorna har passerat i ett töcken och jag har i princip sovit, jobbat och ätit.
Allt började med en vanlig liten förkylning....som bara ökade och ökade. Tillslut hade jag ont som rackarn i bihålorna, bubbel i halsen vid varje andetag, ont mellan skulderbladen och hosta likt en stor rökare. Sova skulle jag ha kunnat gjort dygnet runt....:(, när jag inte bara låg och hostade upp lungorna.
När orken tagit slut gick jag i torsdags till vårdcentralen för att kanske i alla fall få lite hostmedicin! Där blev det stick i fingret, ta tempen, lyssna på lungorna och andas in luftrörsvidgande.

Det som skulle gå så snabbt slutade med att besöket tog 2 timmar! Jag har visst en liten infektion i lungorna så nu blir det pulmicort och bricanyl i 3 veckor med hopp om att hostan ger med sig.
Det känns redan nu liiiite bättre. Hostan har lugnat ner sig en del men bihålorna är fortfarande täta och jag är trött....så trött! Men det blir nog bra snart...

1 kommentar:

  1. Jag har saknat dig...
    Här kommer en STOR krya-på-dig KRAM från mig och hoppas att du blir piggare snart

    KRAM

    SvaraRadera