tisdag 1 juni 2010

Yes!

Ante ringde mig nyss och berättade att han fått sommarjobb på det dagis som kommer att ha öppet i sommar :D!!!! Så jäkla bra.
Vi har ju haft lite ågren över hans arbetssituation ett tag nu då vi inte vet hur Bolivia ställer sig till att maken är arbetslös i samband med adoption.

Mannen som ringde tyckte även att Ante skulle skynda sig att anmäla sig till vikarie poolen...så har vi tur kanske han kan hanka sig fram med jobb tills det är dax att åka och hämta hem lill*n :). Så kan han vara föräldraledig sen om han fortfarande inte hittat något fast!

Det enda tråkiga är att han kommer att jobba HELA sommaren...eller ja, från 28:e juni till 11 augusti = 7veckor. Så mina två veckor verkar jag få spendera själv.
Ska höra mig för om det går för sig att jag är ledig typ 2 dar före midsommer så vi i alla fall kan fara upp en sväng till fjälls tillsammans. Det skulle inte förvåna om jag även åker upp på min semester ändå, men på detta sätt får Ante sin dos av fjällsluften :D

Ni ska se att det nog löser sig till det bästa ändå!

2 kommentarer:

  1. YES. Grattis från oss här hemma. Nu löser det sig ska ni se...

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Fjälluften är väl bra även i mitten av augusti, hjortronen är nog övermogna kanske. Men möjligen finns det kantareller att "fynda" :) Visst gör fjälluften oss gott!

    Kram Kix

    SvaraRadera