torsdag 10 juni 2010

Riktigt frisk?!?

Ja alltså.....ibland undrar jag om jag är riktigt frisk ;).

I morse när jag körde ner till jobbet så "vaknade" jag till lite och var tvungen att fnissa...
Där satt jag och körde barfota i foppa-tofflorna, högvattensbyxor, t-shirt och VANTAR!?! Hihihihi :P.
Till mitt försvar var det bara 8 grader ute och ratten var svinigt kall ;). Vantarna låg ju ändå bara där mellan sätena och bjöd ut sig så varför inte använda dem? Men ändå...vantar i mitten av Juni?!?

Sen hade jag nog årets mest utflippade utläggning igår kväll när vi skulle sova.
Ante har haft en period nu då han haft svårt att somna, samtidigt som jag är borta om jag bara råkar blunda för länge ;)
Ante: -Hur är det möjligt att somna så snabbt som du gör?
Lisa: - Jae....inte vet jag....slappna bara av.
A: -Jag gör ju det!
L: - Ta ett djupt andetag och bara sluta tänka så somnar du.
A: - Hur fasen slutar man tänka?!?
L: - Det är ju bara att sluta! Jag tänker inte....
A: - Det är tyst, mörkt, jag är avslappnad och kan inte sova. Klart som fan att man börjar tänka
L: - Tänk svart!
A: - SVART?!?
L : - Ja, tänk svart....då tänker du i alla fall inte på något annat.

Så där fortsatte det ett tag! Snacka tidernas flummigaste "lektion" i att kunna somna ;).

3 kommentarer:

  1. Hörde att det där med att kunna somna är olika för olika personer, fråga A om han inte kan tänka på brunt istället....

    SvaraRadera