onsdag 6 augusti 2008

Längtar...

Idag bär det av....bara några arbetstimmar kvar :-D!
Vi åker till FJÄLLEN!!!!!

Det blev bestämt i slutet på förra veckan att vi skulle försöka norpa åt oss två lediga dagar och bara åka iväg. Och vi hade så tur att det gick ta ledigt! ÅH, vad jag längtar!!! Det blir ju inte bättre av att min mamma och pappa, som är där uppe nu, ringer hem och "retas" med hur underbart de har det ;-).

Jag skrev tidigare i ett inlägg att vår sommarstuga var mitt paradis, men jag kan inte ha tänkt längre än näsan räckte. Jag har ju TVÅ paradis på jorden :-D...
Det går inte med ord beskriva vad jag känner för denna plats där min mamma och hennes syskon har en fjällstuga! Friheten, tystnaden, bergen, vattnet, luften, utsikten...ja listan kan göras oändligt lång.
Jag har många gånger skrattat mig lycklig över att min morfar och hans polare bestämde sig för att åka så långt västerut i västerbotten det bara går och bygga varsin stuga där!
När jag kommer hem ska jag lägga ut lite bilder så ni får se vad jag pratar om...

Av någon anledning känner jag mig hemma i denna fjällvärld. Redan då vi passerat Storuman infinner det sig ett behagligt lugn i min kropp som inte går beskriva. Kanske levde jag så här i något tidigare liv?!?
Maken har också samma dragning till fjällvärlden och vi har MÅNGA gånger sagt att om det bara hade funnits jobb hade vi flyttat direkt! Frågan är bara om man tillslut skulle bli "hemmablind" där också!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar