onsdag 27 augusti 2008

Nu har det hänt IGEN!

Min pappa ringde mig typ 22.00 på måndag kväll och ville att jag skulle försöka få tag på mamma (hon jobbar natt) och säga att han gjort illa sig.
Tydligen hade han lyckats fastna i en maskin med foten och var på väg till Umé lassarett för att kolla om något var brutet eller krossat! -Men det är ingen fara...som min far upprepade efter typ varje mening, troligen i chock.
Igår morse hörde han av sig och berättade att inget ben var brutet utan det nog BARA var mjukdelsskador! Bara och bara...det kan ju vara nog så jobbigt! Han skulle då ligga kvar hela dagen för att se så att svullnaden gick ner lite och att han hade någon cirkulation i sin ballong till fot.
Jag var förbi på kvällen med medicinen jag hämtat ut åt honom och fick se det hela och det såg inte skönt ut! Benet var jämntjockt från knät och ner av svullnad och hela foten skiftade från vitt via blått till svart!
Men detta är min pappa i ett nötskal. Mer än en gång har vi fått samtal om skador som uppstått bla brutna revben, krossad tumme, kluvet finger, bruten handled, hjärnskakningar mm mm. Ja listan kan göras låååång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar