måndag 18 augusti 2008

Ännu en helg är över...

Ja, så var ännu en helg tillända...
Man hinner av någon anledning inte riktigt med! I och för sig har vi varit rätt kreativa/arbetssamma hela helgen. Både målning av sovrum och jobb har jag hunnit med :-D.

I förra veckan fick vi veta att vår säng kommer nu på torsdag och då kände vi att det är nu eller aldrig när det gäller väggarna i sovrummet. Sagt och gjort!
Färg skulle inhandlas, vilket visade sig vara svårare än trott! Vi hade bestämt oss för att vi ville ha "kaffe brunt" på väggarna men hittade ingen fin brun färg. Det finns så otroligt många FULA nyanser av brunt helt enkelt. Tillslut hittde vi en färg som var mer grå än brun men som vi föll ordentligt för, med det härliga namnet GLITTERING GREY :-D.

Maken blev blixtinkallad till fotbollsmatch på fredagkväll så jag började med målningen... Skulle ju bara prova lite för att se hur färgen skulle bli. Att det sen råkade bli 3 väggar är en annan sak ;-).
Till det så blev det även den mest utflippade blomma som är målad på någon vägg.....i Vebo i alla fall. Jag kan förvarna om att den innehåller svart, turkos och orange med det passande namnet Eldblomma!

Bilder på allt tänkte jag att ni skulle få se sen när vi fått hem sängen så ni får se helheten.

2 kommentarer:

  1. Meeeen. Jag vill ju se väggen nuuuuu!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. ...åh ska bli så skoj att få se:) jippie! ungarna har fått fnatt , blir så en hel dag inomhus när det bara regnar...bara bråkar å skriker...jag längtar faktiskt till jobbet;)ses snart!!!

    SvaraRadera