torsdag 19 mars 2009

Same same, but different!

Hur kan två hundar av samma ras (och mamma) ha så kopiöst olika päls och psyke?!?

Igår tog jag mig i kragen och trimmade hundarna inför kommande fjällen resan :-D!
Började med Cookie då jag vet hur lång tid det tar med henne... Man får då gott räkna med att det tar 1.5 timme. Gräslig päls har hon som tovar sig och ser allmänt förjävlig ut!
MEN lättare hund att ha på trimbordet får man leta efter :-D! Donnan sov sig genom det hela och tyckte det var allmänt jobbigt att behöva sätta sig upp för att bli rakad ;-)...

Sen var det dax för yrvädret!!!!!! Polly är INTE bekväm på trimbordet...
Spänd som en fiolsträng låg hon och gjorde allt för att dra åt sig tassarna eller slippa reda ut de få tovor hon råkat få. Hon har däremot den mest underbara päls man kan jobba med! Snabbt är hon klar MEN på grund av allt jox och trix och att man alltid behöver hålla fast henne så är man betydligt slutare av att ha gjort henne fin, än hennes kära storasyster!

Men nu är det gjort och fina blev dem! Förhoppningsvis behöver vi nu inte få in fullt lika mycket snö i stugan i form av snöklumpar som fastnat i pälsen...

Nu är det bara 1 dag kvar till fjällen!!!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Åhh, så ni åker till fjällen imorgon, hur länge då?
    Avis jag blir. Vill också komma bort några dagar nu...

    Kram från MIG

    SvaraRadera
  2. nu blev jag anonym igen...
    Det var iaf jag

    SvaraRadera
  3. Vi kommer hem nån gång nästa helg :-D!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa o co!!
    Nu har även jag hittat hit! Underbar sida och mycket intressant läsning:) Håller tummar o tår för att det ska gå bra för er lilla familj samt att vovvarna inte är allt för besvärliga;) trevlig Påsk!
    Kram Sara o Berrabus

    SvaraRadera