onsdag 24 september 2008

Det är mycket nu...

Ja här händer det grejer!
Min jävla förkylning har ännu inte gett sig än men nu har den i alla fall brutit ut ordentligt. HOPPAS att det är slut med det här då...i alla fall på ett tag!
Min mamma och pappa hade bokat en resa till Turkiet nästa vecka, men då pappa fortfarande har otäcka sår och har svårt att gå, så fick han i måndags totalt utreseförbud av sin läkare. Inget avbeställnings-skydd hade de tagit heller då de verkligen skulle åka!!!
Vem får då "rycka in" i hans ställe???? Jo, lilla JAG :D!!!!!!!!
En veckas all inclusive med mamma! Kan det bli bättre just nu? Ska bli skönt att äntligen få lite semester...
Egentligen är jag ingen fan av Turkiet men jag kan väl offra mig ;).
Så nu ägnas kvällarna åt att söka igen lite sommar kläder...de kom ju i princip aldrig fram i sommras då jag tillbringade den på jobbet!

Jag fick en annan glad överraskning också i måndags.
När jag gick med min ledighetsansökan till hon som har hand om våra löner så sa jag att jag ville ta ut de fem sparade semesterdagar som kommer att bli för "gamla", (vi får bara spara dagar i fem år...), och att jag väl får ta ut årets dagar i mars om vi inte fått åka efter lill*n!
Då tyckte hon att om det blir i april, maj nån gång så kan vi nog ordna så att jag kan ta ut dem då! SKÖNT!

2 kommentarer:

  1. Åhhh, inte alls avis jag blir...

    Bada lite för mig med eller förresten massor. Skulle verkligen behöva det jag med. Är det säkert att din mamma vill följa då, jag ställer gärna upp:)
    Jag får väl vänta minst ett år på poolerna på Buganvillas ja.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihihi.
    Vi får väl ta en semester tillsammans i framtiden...
    Ni kommer ju i alla fall kunna bada i B! Tänk liiiite på oss;D
    KRAM

    SvaraRadera