torsdag 12 februari 2009

Hoppas ingen såg...

Jag som sagt... Jag hoppas ingen såg mig idag :-D.
När jag skulle ut på promenad i morse med hundarna tänkte jag att om jag låser upp bilen nu så kan jag stoppa in motorvärmaren när jag kommer hem. Sagt och gjort!
När jag sedan kommer hem och ska öppna bildörren så är den låst...hm, låste jag inte upp den?!?
Ja ja, in med hundarna, sticka ut nyckeln och trycka på knappen. Går sedan över vägen till bilen. LÅST fortfarande?!?!? Jag såg ju att den blinkade till när jag låste upp...

In igen, sticka ut nyckeln och trycka på knappen, över vägen och just när jag tar i handtaget låser bilen sig själv!!!! Va fan!

Samma prossedur IGEN, men den här gången tar jag med mig nyckel ut :-D... Och visst fan låser bilen sig just när jag kommer fram! Man har visst baara typ 10sek på sig att öppna bilen ;-).
Men jag hade ju som sagt nyckeln med mig denna gång så på fjärde försöket lyckades jag sätta in motorvärmaren.

Det var nästan så att jag var tvungen att skratta för mig själv samtidigt som jag såg mig omkring och hoppades att ingen såg, hihihi :-D. Tur att det är några hundra meter till närmsta granne...

1 kommentar:

  1. Haha, livet med finesser!
    Vår bil är likadan fast vi har nog iaf 30sekunder på oss innan den låser sig igen...

    SvaraRadera