måndag 9 februari 2009

Underbar början på dagen.

Jag jobbar eftermiddag i veckan och kan verkligen ta sovmorgon. Eller ja, Ante kommer hem varje dag vid 9 så då brukar han väcka mig, men i alla fall. Idag var jag klarvaken 7.45! När jag får sova!!!
Det var ju bara att kliva upp, ingen idé att dra på det.

När jag kom in i köket såg jag att det ÄNTLIGEN slutat snöa (vi har nog fått upp mot 50cm i helgen), det var "bara" -10 och solen var på väg att titta fram :-D. UNDERBART!!!!

På med kläder och ut på en riktigt härlig morgon promenad med hundarna!
1 och en halv timme gick vi efter den upp plogade skogsbilväg vi brukar hålla oss efter. Väl hemma igen kändes det som att det var den mest perfekta starten jag kunde ha gjort :-).
Fick sån otrolig energi att jag nästan (med betoning på nästan) känner för att ta tag i avfrostningen av frysarna, som skulle ha varit gjort för länge sedan...

Cookie
Polly
Polly & Cookie
Näe, nu ligger hundarna och snarkar och jag måste göra något av energin. Får väl se vad som händer med frysarna...

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Oh, härliga vinterbilder. Ni har också mycket snö ser jag, här var det lite kallare imorse (-18). Men solen skiner nu och det är inte alls lika kallt men tyvärr så blåser det lite snövirvlar.
    Önskar jag hade djur som behövde en promenad så man får rumpen ur soffan om dagarna:)

    Ha en bra dag på jobbet.

    SvaraRadera
  2. Vilken lyckost du är som får leva i snö. Vi har plusgrader, grått och trist.

    SvaraRadera