tisdag 31 augusti 2010

Kluven

Igår när jag öppnade mailen hade jag fått ett mail från en tjej som jag haft sporadisk kontakt med ett tag :). Hon är norska och adopterad från Bolivia och har varit volontär på barnhemmet i La Paz tidigare i år...
Hon berättade att det nu var två barn, en pojke och en flicka, som blivit klara för familjer i Sverige och undrade om vi fått barnbesked och den ena skulle till oss?...IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII nu blev det ÄNNU jobbigare känsla i magen ;).

Det ena barnet måste ju vara till de som fick barnbesked för två veckor sedan.....men vem får det andra? Vi eller den andra familjen som står kvar som köande i La Paz?!?!?!?!?!?!? Nu är det verkligen jobbigt kan jag lova!
Varje gång det ringer på mobilen stiger pulsen med några slag då det KAN vara bfa som ringer.

Samtidigt går tankarna till att de kanske redan har ringt....till den andra familjen :(. Det är ju inte heller helt otänkbart!

Tänk så jäkla fort man får upp förhoppningarna så fort det kommer positiva besked :). På gott och ont kanske?!?.
Dessutom har jag en tendens att ta ut saker och ting i förskott *skäms* ;). Jag fick nämligen andra glada besked i slutet på förra veckan som jag också gått och väntat på och som kommer att förändra mitt liv...men nu vet jag ju inte om detta kommer att krocka med ett eventuellt barnbesked! Inte för att det skulle vara hela världen....detta går att skjuta på MEN det hade varit så härligt att ha fått genomgå detta innan RESAN! Men jag kan inte sluta banna mig själv att tummen sitter så otroligt hårt ibland ;)! Skit samma!!!
Jag är beredd på vad som än kommer först :D

10 kommentarer:

  1. Jag tänker också på det sen du berättade. Jag tror att det är till er. Den andra familjen är ju aktiv på listan nu och borde ha gått ut med om de fått bb ju. Det är till er, jag känner det på mig.

    Sen till den andra saker. Du får göra det efteråt om du inte hinner före. Den som väntar på nåt gott...

    Jag längtar tills en "GALEN" Lisa plingar i min telefon ja. Kom ihåg att ringa Ante först bara;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihihihi.....du är för gullig Teres :D

    Visst är det TeachGirl?!?!? Helt sjukt spännande faktiskt ;)

    SvaraRadera
  3. Mmmmmm....nu är det snart nära nära. Blir så glad när jag läser om era steg framåt och kan nästan komma tillbaka till den där fjärils känslan som uppstod i magen när jag själv väntade.

    Säger bara Lycka till.

    SvaraRadera
  4. Ååååhh jag förstår att det är omöjligt att rikta tankarna på annat just nu! Jag hoppas verkligen på att ett av barnen var till er! Så att er långa väntan äntligen når sitt slut! Kramar

    SvaraRadera
  5. Visst var det så att familjen som fått bb nyss fick en flicka - i så fall är det kanske en liten pojke som väntar på er!

    Hoppas hoppas ni får ert magiska samtal SNART!

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken spännande nyhet! Att du har kontakt med en fd volontär från La Paz. ;D Men de par som fick en liten tjej är en av dem då? Är det pojken kvar då? Åh, så spännande.. jag håller tummarna för att ni snart får samtalet!!

    SvaraRadera
  7. Ja...det borde vara så att det är pojken som är kvar :).
    Nu återstår det "bara" att se om det blir vår telefon som ringer eller om det blir familjen i domstol 1.

    SvaraRadera
  8. Har den andra familjen också fått prel. bb som ni?

    SvaraRadera
  9. Ja....de fick tillsammans med den familj som nu fick BB i senaste nyhetsbrevet.

    Så för de som fick medans ni var nere fick ju BB väldigt nära inpå att de fick veta att det utreddes ett barn till dem....detta får mig att tro att de kommit längre i den domstolen :S!

    SvaraRadera