måndag 2 augusti 2010

Extreme systuge makeover


Nu är jag så jäkla less på mörkret som råder i systugan! Träfärgat tak, träfärgade väggar och trägolv = ett evigt mörker!
Därför började jag igår att tömma stugan på saker för här sak målas :). Vitt på tak och väggar och ev en plastmatta på golvet. Golvet är verkligen en historia för sig.....det har torkat isär så det är centimeter stora sprickor mellan plankorna på vissa ställen! Så antingen läggs det en matta på det befintliga eller så försöker jag väl slå ihop det lite. Ska förbi Färghallen och kolla lite på mattor och höra mig för vad ca 20kvm kan komma och gå på.
Ååååååå....vad jag längtar tills allt är klart! Kändes lite vemodigt att packa undan symaskinerna faktiskt ;)

2 kommentarer:

  1. Hihihi, nämen. Säg inte att jag har smittat av mig med målning:))

    Kommer bli kanoners, men blir lite rädd när jag hör att du har ett trägolv som du ska täcka med en matta;) Det är ju finare ju bredare springor det är, brukar bli bättre med riktig färg på sen också. Måla golvet tycker jag och ....
    vitt såklart:))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihihi :D
    Vi får se hur det blir med golvet. "Plankorna" är bara typ 4-5cm breda så det är inte fint gammalt trägolv. Dessutom är det INTE lätt att städa!

    Trånar efter ett schackrutigt golv :D

    SvaraRadera