onsdag 4 augusti 2010

Yeay :D

Yes!!!!!!!!!!!
Ååååå jag blir så glad :). Har gjort värsta kapet idag!

Då jag bestämt mig för att lägga matta på trägolvet i systugan (löst uppepå, inte fastlimmad) var jag igår in på Färghallen och tittade rutig matta. Älskar rutiga golv och bra pris var det också, 179kr kvadraten.
När jag står där kom tjejen som jobbar där fram och undrade om det var rutigt jag ville ha och i så fall vilken färg. Färgen tyckte jag inte spelade så jättestor roll då alla var fina men den med vita och ljusgråa rutor tyckte jag var riktigt fin...
Fick då veta att de hade just en så matta hemma då det blivit en felbeställning tidigare i sommar men att hon inte riktigt visste hur stor rullen var. Men om jag for hem och mätade hur mycket jag skulle behöva så skulle hon ringa till chefen och kolla hur mycket matta det var och pris till idag. Om den passade så skulle jag få den billigare då dom bara ville bli av med den!
Efter altanbyggandet igår (som ÄNTLIGEN tagit fart igen) mätte jag och kom fram till att stugan är 3.75x4.80 invändigt = inte fullt 20 kvadrat. Ringde idag och hörde om hon fått fram några mått och pris. Det hade hon och mattan var 4x5.20 och priset var 100kr kvadraten :)
Så istället för ordinarie pris 3600kr skulle jag få den för 2100kr. TAGET :D!!!!!

Nu är det "bara" att börja måla och sen åka och hämta mattan... Idag fortsätter även bygget. Är nästan färdiga utvändigt nu :)

Åååååå vad jag längtar tills allt är klart!

2 kommentarer: